wtorek, 15 marca 2016

Domowe maseczki do twarzy (cz. 1)

Dawno dawno temu kupowałam kalendarze z wyrywanymi kartkami, na ich odwrocie można było znaleźć różne porady, przepisy, cytaty... kiedyś posegregowałam tematycznie te kartki. Robiąc porządki natknęłam się na nie. Znalazłam przepisy na różne domowe kosmetyki: toniki, maseczki, peelingi, płukanki do włosów. Zaciekawiło mnie to, parę z nich wypróbowałam sama, a teraz chcę systematycznie zamieszczać te przepisy na blogu. Na dziś przygotowałam maseczki.



MASECZKA Z AWOKADO
Z jednego awokado wyjąć pestkę, owoc rozgnieść i wymieszać z trzema łyżkami miodu. Zostawić na twarzy na 25 minut.

MASECZKA WYBIELAJĄCA
Zetrzeć na miazgę jeden korzeń chrzanu, dodać dwie łyżki zsiadłego mleka, zagęścić mąką ziemniaczaną. Zmyć po 10 minutach.

MASECZKA ŚCIĄGAJĄCA DLA CERY TŁUSTEJ I MIESZANEJ
Łyżkę zmielonych płatków owsianych i łyżkę sproszkowanego skrzypu rozcieramy na papkę z przegotowana wodą. Dodajemy kilka kropli soku z cytryny lub z żurawiny. Zostawiamy na 15 minut.

MASECZKA WYGŁADZAJĄCA
Jedną łyżkę ugotowanego zielonego groszku ugnieść na mączkę, dodać jedną łyżeczkę słodkiej śmietanki. Zmyć po 20 minutach.

MASECZKA DLA CERY TŁUSTEJ
Mieszamy łyżkę zmielonych bratków polnych, łyżkę sproszkowanego skrzypu i łyżkę świeżych drożdży. Dodajemy przegotowanej wody, mieszamy. Nałożyć na twarz, przykryć gazą namoczoną w ciepłej, przegotowanej wodzie. Trzymać 20 minut.

MASECZKA DLA CERY SUCHEJ I NORMALNEJ
Łyżkę utartej marchwi mieszamy z jednym żółtkiem, łyżeczką twarożku. Dodajemy kilkanaście kropli witaminy A+E. Nakładamy na 20 minut, na koniec przecieramy twarz tonikiem.

MASECZKA BANANOWA
Miksujemy jednego małego banana z dwiema łyżkami serka śmietankowego, jedną łyżką śmietany i jednym żółtkiem. Zmywamy po 30 minutach. Maseczka poprawia koloryt skóry i ujędrnia ją.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz