piątek, 13 listopada 2015

Oliwa jest dobra na wszystko, również na cerę ;)

Zastosowanie oliwy z oliwek nie ogranicza się tylko do sałatek czy smażenia. Z równie dużym powodzeniem możemy ją używać także w pielęgnacji twarzy, ciała i włosów.
Oliwa odżywia i regeneruje. Zawiera witaminę E oraz kwasy tłuszczowe. Sama ją stosowałam na łokcie i na cerę. Świetnie nawilżyła moją skórę:)



CIAŁO:
  • Można ją stosować jako peeling do ciała - mieszamy ją z cukrem. Efektem jest miękka i nawilżona skóra.
  • Na przesuszoną skórę (łokcie, kolana, pięty) podgrzaną oliwę można nałożyć bezpośrednio.
  • Stosowana po depilacji łagodzi podrażnienia.
  • Można dolać kilkanaście kropli oliwy do kąpieli. Na koniec nie spłukujemy ciała tylko delikatnie się wycieramy. Taka kąpiel nawilży ciało i nada mu blasku.





TWARZ:
  • Maseczka do suchej skóry: podgrzana oliwę nakładamy na twarz, przykrywamy ręcznikiem. Po 20 minutach usuwamy wacikiem. Można tez dodać miodu (1 część miodu, 2 części oliwy) i zmyć po 15 minutach.
  • Maseczka ściągająca: oliwa, jajko i jogurt naturalny
  • Oliwa jest dobra również przy cerze tłustej – wystarczy nałożyć odrobinę (bez podgrzewania) na noc (tak jak krem). Podobno po pierwszym tygodniu już widać rezultaty.
  • Jest też skuteczna w kuracji przeciwzmarszczkowej – wystarczy ją wymieszać z płynną witaminą E i nakładać na twarz oraz szyję
  • Na spierzchnięte usta: oliwa z dodatkiem miodu
  • Można jej użyć do demakijażu – odrobinę nanieść na wacik. Niestety oliwa może tworzyć „mgiełkę” przed oczami.




WŁOSY
  • Oliwa świetnie się sprawuje w roli maski do włosów. Nawilża je, odżywia, nadaje im blasku. Można ja połączyć z żółtkiem, sokiem z cytryny albo z miodem. Nakłada się na suche włosy, owija się je w ręcznik albo wkłada w czepek. Po ok. 20 minutach wystarczy umyć włosy szamponem, nie trzeba stosować odżywki.

1 komentarz:

  1. O włosach słyszałam, ale nowością dla mnie jest użycie oliwy na skórę.
    Po antybiotyku na trądzik mam tak wysuszoną skórę że mam takie "płaty" które się ścierają i musiałam odstawić antybiotuk.
    W takim razie wypróbuję Twoją radę :)

    Zapraszam do siebie jeśli lubisz zakupy w secondhandach :)
    http://shannovlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń